tisdag 26 mars 2013

Håravfall

Jag fick en fråga om vad man kan göra mot håravfall, och här kommer svaret:

Åkerfräken innehåller mycket kisel som stärker håret och hårbotten. Man kan göra en kur där man dricker tre koppar te på åkerfräken om dagen i en månad. Massera också in hårbotten med åkerfräkente några gånger i veckan. Det är också bra att skölja håret med brännässelte, som innehåller mycket kisel, andra mineraler och vitaminer.



Så här gör man åkerfräkente (det är lite speciellt):
Ta 2 msk torkad eller 4 msk färsk åkerfräken till 1 liter vatten.
Puttra under lock i 20 minuter.
Sila, och häll i en termos.

Fler artiklar om åkerfräken, hårvård och hudvård hittar du genom att klicka på respektive etikett i listan till höger.

1 kommentar:

  1. Jag har väldigt torr hårbotten. Jag har också en del vita fläckar i hårbottnen som lossnar om man skrapar. Allt detta gör att jag tappar massor med hår. Tror du att åkerfräken hjälper mitt problem också? Var får man köpa det?

    SvaraRadera